Rozkład Jazdy PKP – Bez barier

zamknij

Bez barier

Formularz kontaktowy

PKP S.A dąży do tego, aby czas spędzony na dworcu i zaplanowana podróż przebiegała w sposób komfortowy i przyjazny dla wszystkich pasażerów, z uwzględnieniem potrzeb osób o ograniczonej mobilności, którym poruszanie się w przestrzeni miejskiej sprawia trudność.
Zgodnie z europejskimi normami, osobami o ograniczonej mobilności są nie tylko osoby korzystające z wózków inwalidzkich ale także osoby starsze, czasowo lub stale poruszające się o kulach, kobiety w ciąży, osoby z dysfunkcją narządu wzroku lub słuchu, a także rodzice z małymi dziećmi.
PKP S.A. jest zarządcą około 600 czynnych dworców, aby ułatwić wszystkim pasażerom podróżowanie, przedstawiamy wyszukiwarkę dworców, w której znajdują się informacje na temat udogodnień dla osób o ograniczonej mobilności.

Sprawdź jakie udogodnienia znajdują się na poszczególnych dworcach

Zakres udzielania pomocy osobom o ograniczonej sprawności ruchowej na terenie stacji

PKP S.A. nie gwarantuje dostosowania taboru przewoźnika do potrzeb osoby o ograniczonej sprawności ruchowej. W tym celu zainteresowany pasażer powinien zgłosić potrzebę udzielenia pomocy w podróży u przewoźnika minimum 48 godz. przed planowaną podróżą, wybierając jeden z poniższych sposobów:

  • telefonicznie pod numerem infoliniikolejowej przewoźnika,
  • drogą elektroniczną na wskazany przez przewoźnika adres e-mail lub przez formularz zgłoszeniowy (jeżeli przewoźnik prowadzi możliwość zgłoszenia drogą elektroniczną).

Podstawa prawna: Rozporządzenie Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym

Istnieje również możliwość zgłoszenia konieczności skorzystania z pomocy tylko w poruszaniu się po terenie dworca dzwoniąc odpowiednio wcześniej pod nr tel. 22 474 13 13 lub drogą elektroniczną wysyłając maila na adres: pomocprm@pkp.pl – wówczas w ciągu maksymalnie 30 minut od przyjęcia zgłoszenia ochrona na danym dworcu będzie gotowa do udzielenia pomocy osobie potrzebującej. PKP S.A. zastrzega sobie możliwość braku realizacji usługi w przypadku wykonywania czynności interwencyjnych przez pracowników ochrony. Niektóre dworce wyposażone są również w wóżki inwalidzkie i usługa asysty może byc świadczona za ich pomocą. Dworce na których możliwe jest skorzystanie z usługi asysty przy pomocy wózka inwalidzkiego zostały podkreślone.

Krótki film, który tłumaczy jak działa asysta na dworcu.

Lista dworców, na których jest świadczona pomoc*:

Białystok,
Bielsko-Biała Główna,
Bydgoszcz Główna,
Częstochowa Osobowa,
Częstochowa Stradom,
Elbląg
Gdańsk Główny,
Gdynia Główna,
Gliwice
Głogów,
Gorzów Wielkopolski,
Iława Główna,
Jelenia Góra,
Kalisz,
Katowice,
Kielce,
Kłodzko Główne,
Kołobrzeg,
Koszalin,
Kraków Główny,
Kutno,
Legnica,
Leszno,
Lublin,
Łódź Fabryczna
Łódź Kaliska,
Łódź Widzew,
Malbork,
Mińsk Mazowiecki,
Olsztyn Główny,
Opole Główne,
Ostrów Wielkopolski,
Piła Główna,
Piotrków Trybunalski,
Poznań Główny,
Przemyśl Główny,
Radom,
Rzeszów Główny,
Siedlce,
Skarżysko-Kamienna,
Skierniewice,
Słupsk,
Sopot,
Sosnowiec,
Stargard Szczeciński,
Szczecin Główny,
Świnoujście,
Tarnowskie Góry,
Tarnów,
Tczew,
Toruń Wschodni,
Wałbrzych Miasto,
Warszawa Centralna,
Warszawa Śródmieście,
Warszawa Wileńska,
Warszawa Wschodnia,
Warszawa Zachodnia,
Włocławek,
Wrocław Główny,
Zakopane,
Zielona Góra.

* - W przypadku remontu dworca związanego z koniecznością jego zamknięcia, świadczenie usługi pomocy na dworcu może zostać zawieszone.

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą cookies i podoobych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności

Rozumiem i zgadzam się