Rozkład Jazdy PKP – Jak reklamować

zamknij

Jak reklamować

Gdy wsiadasz do pociągu, stajesz się nie tylko pasażerem, ale także klientem. Unijne rozporządzenie 1371/2007 daje Ci prawo do kompleksowej informacji od spółki kolejowej w trakcie podróży, do uzyskania odszkodowania i pomocy w przypadku opóźnienia pociągu, a także do otrzymania pomocy, gdy Twoja sprawność ruchowa jest ograniczona. 
Jeżeli przewoźnik nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań, narusza warunki rozporządzenia.

 

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Urzędu Transportu Kolejowego:PRZEJDŹ

 

Jeżeli chcesz zwrócić uwagę na nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu kolejowego (np. dotyczące złego stanu technicznego taboru, błędów w informacji pasażerskiej czy naruszenia praw osób niepełnosprawnych), złóż skargę do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Sprawdzi on, czy nie zostały naruszone prawa pasażerów lub obowiązujące przepisy dotyczące bezpieczeństwa. Zgłoszenie możesz przesłać za pomocą formularza kontaktowego lub mailowo pod adresem: pasazer@utk.gov.pl Informacje o prawach pasażerów dostępne są pod numerem telefonu (+48) 22 460 40 80.

Jeżeli natomiast przedsiębiorca kolejowy nie uznał Twojej reklamacji, a Ty nie zgadzasz się z jego decyzją, możesz zwrócić się o pomoc do Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Jeśli domagasz się rekompensaty od przewoźnika czy zarządcy infrastruktury, nie musisz iść do sądu. Długotrwały proces może zastąpić postępowanie przed Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei. Nie powinno ono trwać dłużej niż 90 dni.

Z pomocy Rzecznika możesz skorzystać w przypadku sporu z przedsiębiorcą w sprawach dotyczących zobowiązań wynikających z umów przewozu osób, rzeczy lub zwierząt w transporcie kolejowym. Stroną takiego sporu, oprócz przewoźnika kolejowego, może być także sprzedawca biletów lub operator turystyczny. Ponadto Rzecznik prowadzi postępowania w sprawach dotyczących innych usług świadczonych na rzecz pasażerów przez przewoźnika kolejowego, zarządcę infrastruktury kolejowej, właściciela dworca bądź zarządzającego dworcem.

PKP S.A., jako zarządca dworców, wyraża zgodę na udział w postępowaniach polubownych przed Rzecznikiem w przypadkach ewentualnych sporów z użytkownikami dworców. Więcej informacji na temat postępowań polubownych przed Rzecznikiem oraz interaktywny formularz wniosku znajdziesz na stronie internetowej www.pasazer.gov.pl

 

Lista przewoźników znajduje się również na stronie UTK.PRZEJDŹ

Nasz serwis używa ciasteczek do profilowania prezentowanych treści, w tym reklam, co umożliwia dopasowanie treści do potrzeb użytkowników. Dlatego prosimy, abyś zgodził się na przechowywanie w Twojej przeglądarce ciasteczek. Ponieważ niektóre treści, w tym reklamy przygotowywane mogą być przez podmioty zewnętrzne, informacje o ciasteczku będziemy udostępniać naszym partnerom biznesowym. Zgoda jest dobrowolna.

NIE ZGADZAM SIĘ ZGADZAM SIĘ